در حال بارگذاری فایل ...
اپ ربات صنعتی پرمارباتیکدسترسی آسان‌تر

ربات کوکا KUKA

ربات کوکا

 ربات KUKA چیست؟

یکی از معتبرترین و قدیمی ترین شرکت های سازنده ربات های صنعتی که فعالیت خود را از سال 1898 آغاز نموده است، کمپانی کوکا میباشد. ربات کوکا در صنایع مختلف و برای اجرای اتوماسیون صنعتی استفاده میشود. از جمله مهمترین صنایعی که برای اجرای فرآیند اتوماسیون صنعتی و به کار گیری ربات های صنعتی، از ربات کوکا استفاده کرده اند، میتوان به صنعت خودرو سازی اشاره کرد. از این رو، ربات kuka جزو ربات های صنعت خودروسازی به حساب می آید. اگر بخواهیم برندهای مصرف کننده کوکا را به شما معرفی کنیم باید به کمپانی های بسیار بزرگ و معتبری مانند فولکس واگن، BMW، کرایسلر و دایلمر اشاره کنیم و حتی در بین این برندها، نام کمپانی هواپیما سازی ایرباس نیز دیده میشود.

در این مطلب میخواهیم انواع ربات کوکا را به شما معرفی کنیم. اگر علاقمند به آشنایی با ربات های صنعتی کوکا هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. همچنین اگر قصد خرید ربات کوکا را دارید میتوانید همین حالا با شماره 09123771775 تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره رایگان، از قیمت ربات کوکا مطلع شوید.

فرمی برای نمایش انتخاب نشده است.

انواع ربات کوکا

کمپانی کوکا، با در نظر گرفتن نیاز کاربران، مدل های مختلفی از ربات کوکا را طراحی و تولید و به بازار معرفی نموده است. یکی از مزیت های ربات های این کمپانی این است که از کیفیت بالای قطعات برخوردارند و به همین واسطه به عنوان ربات های ایمن و بادوام در بازار شناخته میشوند.

از ربات کوکا میتوان برای اجرای فرآیند های جوشکاری، جا به جایی، پرسکاری، رنگ آمیزی و تزریق استفاده نمود. از این رو به عنوان ربات  جوشکاری، ربات صنعتی رنگ آمیزی و ربات صنعتی مونتاژ شناخته میشوند. در ادامه پر مصرف ترین و کاربردی ترین ربات های کمپانی کوکا را به شما معرفی میکنیم.

ربات صنعتی KUKA محصول KUKA Robotics یکی از تولید کنندگان پیشرو ربات های صنعتی و اتوماسیون های کارخانه ای است. این شرکت ربات های صنعتی مانند ربات های کوچک را ارائه می دهد. ربات های صنعتی KUKA در انواع مختلف و اندازه های گوناگون مانند ربات هایی با بار کم، متوسط ​​و زیاد؛ و ربات های سنگین و همچنین ربات هایی برای نیازهای خاص تولید می شوند.

ربات کوکا مدل KR3 3 AGILUS

یکی از بهترین ربات های ساخته شده توسط کمپانی کوکا که به ارائه بهترین عملکرد در کوچکترین فضا، معروف شده است، ربات KR 3 میباشد. وزن کم و ابعاد کوچک این ربات باعث شده بتوان از آن برای انجام کار در فضاهای کوچک به طور بهینه استفاده نمود.

جالب است بدانید وزن این ربات صنعتی معادل 3 کیلوگرم است و حتی در یک فضا به طول و عرض 60*60 سانتی متر، به راحتی کار خود را انجام میدهد. مزیت دیگر این ربات قیمت اقتصادی آن در مقایسه با سایر ربات های مشابه خود در بازار است. چرا که با توجه به امکاناتی که در اختیار کاربر قرار میدهد، ارزش خرید بالایی دارد.

از ربات KR 3 برای انجام فرآیندهای رنگ آمیزی، پرسکاری، مونتاژ، پلتایزینگ، بسته بندی و اندازه گیری در صنایع مختلف استفاده میشود.

مشخصات فنی ربات KR 3 R540 به شرح زیر است:

  • تحمل وزن: 3 کیلوگرن
  • شعاع دسترسی: 541 میلیمتر
  • نحوه نصب: زمین/ دیوار/ سقف
  • وزن ربات: حدود 26.5 کیلوگرم

ربات کوکا مدل KR SCARA

ربات KR 6 یا همان ربات اسکارا یکی دیگر از ربات های ساخته شده توسط شرکت کوکا است که در صنایع مختلف کاربرد دارد. این ربات در مدل های R700 و R500 تولید شده که تفاوت آنها در میزان شعاع دسترسی ربات است.

از ربات KR 6 میتوان برای اجرای فرآیندهای مونتاژ، جا به جایی، پلتایزینگ، بسته بندی، اندازه گیری، رنگ آمیزی و چسبکاری در صنایع مختلف استفاده کرد. از این رو به عنوان ربات پلتایزینگ هم شناخته میشوند.  

مشخصات فنی ربات اسکارا

  • تحمل وزن: 6 کیلوگرم
  • شعاع دسترسی: 500-700 میلیمتر
  • نحوه نصب: فقط زمین
  • وزن ربات: 20 کیلوگرم
چرا ربات کوکا ؟

از مزایای kuka robot این است که اتوماسیون انعطاف‌ پذیر را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌ دهند. ربات های KUKA می توانند در زمینه های مختلفی از جمله خودروسازی، الکترونیک، فلز و حتی صنعت سرگرمی فعالیت کنند. 

ربات کوکا مدل CYBERTECH

یکی از سری ربات های بسیار قدرتمند خانواده کوکا، ربات های سری CYBERTECH هستند. این ربات ها به دلیل توان بالایی که دارند، برای کار در صنایع مختلف معرفی شده اند و از آنها میتوان برای کارهای تخصصی تر و سنگین تر به عنوان مثال پولیش کاری، برش لیزری، پلتایزینگ، بسته بندی، مونتاژ قطعات سنگین، اندازه گیری و بازرسی استفاده نمود.

مشخصات فنی ربات CYBERTECH

  • تحمل وزن: 8 تا 22 کیلوگرم (بسته به مدل ربات)
  • شعاع دسترسی: 1612 الی 2013 میلیمتر
  • نحوه نصب: زمین/ سقف/ دیوار/ با زاویه
  • وزن ربات: حدود 250 تا 300 کیلوگرم

ربات کوکا مدل KR 500 FORTECH

یکی از ریاج ترین و متداول ترین مدل های ربات کوکا در ایران، ربات KR 500 FORTECH است. این ربات صنعتی نیز به دلیل قدرت بالایی که دارد، برای کار در صنایع سنگین مثل خودروسازی و یا مواردی از این دست قابل استفاده است. عملکرد ربات  KR 500 بسیار مشابه KR600 است و هر دوی این ربات ها، از قدرت و دوام بالایی برای اجرای فرآیندهای صنعتی برخوردارند.

مشخصات فنی ربات KR 500

  • تحمل وزن: 500 کیلوگرم
  • شعاع دسترسی: 2485 تا 3326 میلیمتر
  • نحوه نصب: زمین/ سقف/ دیوار
  • وزن ربات: حدود 2400 کیلوگرم

ربات کوکا مدل KR 1000 titan

 

عنوان یکی از سنگین وزن ترین ربات های صنعتی به ربات KR 1000 titan تعلق میگیرد. شاید دلیل آن، برخورداری از 6 محور فوق سنگین باشد که در طراحی ربات در نظر گرفته شده است. اگر بخواهیم امنیت و قدرت ربات های صنعتی را ملاک انتخاب قرار دهیم، این ربات در هر دو فاکتور حرف اول را میزند و نمره کامل را کسب میکند. علاوه بر این سرعت بسیار بالایی در اجرای فرآیندهای محوله دارد.

 

از این رو از ربات KR 1000 titan در فرآیندهای جا به جایی، پلتایزینگ،برشکاری، رنگ آمیزی، جوشکاری، بسته بندی و یا هر نوع کاری سنگینی که سایر ربات ها قادر به اجرای آن نباشند، استفاده میشود. از این رو به عنوان ربات صنعتی چیدمان و ربات صنعتی برشکاری هم شناسایی میشود. 

 

مشخصات فنی ربات KR 1000

 

  • تحمل وزن: 750 تا 1300 کیلوگرم
  • شعاع دسترسی: 3202 تا 3601 میلیمتر
  • نحوه نصب: فقط زمین
  • وزن ربات: حدود 4750 کیلوگرم

ربات کوکا مدل Linearroboter

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ربات Linearroboter کوکا یک ربات واگن شکل است که روی یک ریل، در مسیرهای برنامه ریزی شده، حرکت میکند. از این رو میتواند یک ربات همکار برای ربات ها و ماشین های دیگر برای جا به جایی محصولات در صنایع مختلف باشد.

از جمله بارزترین ویژگی های ربات Linearroboter که نشان دهنده درصد خطای بسیار ناچیز آن است؛ میتوان به دقت تکرار (0.1 تا 0.3 میلیمتر) اشاره کرد.

 

مشخصات فنی ربات Linearroboter

 

  • تحمل وزن: 16 تا 600 کیلوگرم
  • تعداد محور: 3 درجه آزادی
  • نحوه نصب: زمین

اجزای ربات KUKA

 

یک ربات کوکا از اجزای مختلفی تشکیل شده است که سبب کارکرد مناسب آن ها می شود. نرم افزار سیستم KUKA نرم افزار عامل و قلب کل سیستم کنترل است. در آن تمام عملکردهای اساسی که برای استقرار سیستم ربات مورد نیاز است ذخیره می شود.

ربات‌ ها با یک پنل کنترل KCP  یا KUKAControlPanel که به عنوان آویز آموزشی نیز شناخته می‌شود، ارائه شده اند، که دارای نمایشگر و دکمه‌ های کنترل محور برای A1-A6 و همچنین یک ماوس 6 بعدی یکپارچه است که می‌توان با آن ربات را به صورت دستی حرکت داد.

 این آویز همچنین به کاربر اجازه می دهد تا برنامه های موجود را مشاهده و اصلاح کند و همچنین برنامه های جدید ایجاد کند. برای کنترل دستی محورها، یک کلید فعال (که به آن سوئیچ نیز می گویند) در پشت آویز باید تا نیمه فشار داده شود تا امکان حرکت وجود داشته باشد. اتصال به کنترلر یک رابط ویدئویی اختصاصی و گذرگاه CAN برای سیستم قفل ایمنی و عملکرد دکمه است.

یک کامپیوتر واقع در بخش کنترل با سیستم ربات از طریق MFC ارتباط برقرار می کند که الکترونیک درایو را در زمان واقعی کنترل می کند. نرم افزار kuka شامل دو عنصر است که به طور همزمان اجرا می شوند، رابط کاربری و ذخیره سازی برنامه که در ویندوز برای کنترلرهای KRC1 و KRC2 اولیه اجرا می شود.

این سیستم ها همچنین شامل تجهیزات جانبی استاندارد رایانه شخصی، مانند درایو CD-ROM (یا فلاپی 3.5 اینچی در کنترلرهای قدیمی)، پورت های USB و همچنین یک رابط استاندارد، یا ISA یا PCI/PCIe، برای افزودن گزینه های نرم افزاری و سخت افزاری برای صنعتی هستند.

برنامه نویسی و نرم افزار کوکا

 

همانطور که اشاره کردیم کوکا یکی از معتبرترین شرکت های تولید کننده ربات صنعتی است که علاوه بر ربات صنعتی، در حوزه طراحی و اجرای محصولات هوشمند و اتوماسیون صنعتی نیز فعالیت دارد. این شرکت با ثبت  فروشی بالغ بر 3.2 میلیارد یورو در سال 2020، توانست در ردیف پر فروش ترین تولید کنندگان ربات صنعتی قرار بگیرد. به این صورت پس از میتسوبیشی، ABB، فانوک، یاسکاوا و موتومن، جایگاه ششم جهان را از آن خود نموده است. طراحی و تولید انواع ربات های صنعتی با کاربری های متفاوت، در 25 گروه، گستردگی کسب و کار این کمپانی در سطح جهانی را نشان میدهد.

 

کمپانی کوکا علاوه بر حضور گسترده در حوزه محصولات رباتیک،  به حوزه طراحی و ساخت وسایل نقلیه اتوماتیک نظیر خودروهای بدون سرنشین با هدایت خودکار، ورود کرده است. به منظور راه اندازی و مدیریت هرچه بهتری ربات ها و سایر محصولات رباتیک، شرکت کوکا اقدام به تولید نرم افزارهای مهندسی نموده است. با استفاده از این نرم افزارها، پروژه های شبیه سازی آفلاین، عیب یابی در زمان تولید، عیب یابی ربات نیازمند تعمیر و مواردی از این دست، به سادگی انجام میشود.

 

در حال حاضر پکیج نرم افزاری KUKA Robotics، تنها منبع موجود برای کار با ربات های صنعتی تولید شده توسط شرکت کوکا است. این پکیج نرم افزاری در مجموعه پرمارباتیک موجود میباشد و مشتریان میتوانند برای خرید این نرم افزار با ما در تماس باشند. نرم افزار KUKA WorkVisual نیز یکی از بهترین ابزارها برای ساختار بندی آفلاین و عیب یابی ربات های کوکا از طریق کنترلرهای سری KR C4 میباشد. آخرین ورژن این نرم افزار یعنی همان نسخه 6 به همراه تعداد فایل آموزشی زبان اصلی در این بسته نرم افزاری قرار داده شده است.

 

همچنین نرم افزار SimPro که از آن برای شبیه سازی پروژه های رباتیک در ربات های صنعتی کوکا استفاده میشود نیز در این پکیج وجود دارد. از طریق نرم افزار SimPro میتوان پروژه ها را ب هصورت آفلاین برنامه نویسی نموده و تست و شبیه سازی را بدون سخت افزار واقعی اجرا نمود. همه موارد گفته شده در پکیج نرم افزاری KUKA Robotics موجود میباشد.  

 

همچنین نرم افزار SimPro که نرم افزار شبیه سازی پروژه های رباتیک شرکت کوکا است و امکان برنامه نویسی آفلاين و تست و شبیه سازی پروژه را بدون سخت افزار واقعی فراهم می آورد، در دو نسخه در «پکیج نرم افزاری KUKA Robotics» قرار داده شده است. SimPro V1.1 نسخه قدیمی این نرم افزار است که به صورت کرک شده وجود دارد، اما آخرین نسخه آن  SimPro V3.1 است که به صورت trial قابل استفاده است. به این صورت که پس از نصب نرم افزار میتوانید با اتصال به اینترنت، لایسنس را دریافت نمایید و برای مدت محدودی که به شما اجازه میدهد از آن استفاده نمایید.

 

KUKA SimPro V3.1.0.13 (Demo)

KUKA SimPro V1.1 (Full)

KUKA WorkVisual V6.0.15 Build0685

Visual Components Experience

KUKA WorkVisual V4.0 Video tutorials (English)

 

مشخصات سیستم پیشنهادی توسط ارائه دهنده نرم افزار برای نصب

 

 بنابر آنچه شرکت ارائه دهنده نرم افزار در بخش مشخصات فنی آورده است، هر دو نسخه SimPro V1.1 و SimPro V3.1 روی ویندوز 7، 8.1 و 10 با نسخه 64 بیتی قابل نصب و اجرا میباشند. اما نسخه SimPro V1.1 قابلیت نصب روی نسخه 32 بیتی را نیز دارد.

 

برای نصب لازم است شما یک سیستم (کامپیوتر یا لپ تاپ) با 8 گیگابایت حافظه و یک رم 4 گیگ در اختیار داشته باشید. همچنینCPU Core2 Duo(2.4 GHz and More)  به عنوان مشخصات سخت افزاری لازم است.

 

واضح است که شبیه سازی در فضای نرم افزار به صورت سه بعدی انجام میشود لذا لازم است که کارت گرافیکی سیستم به منظور اجرای فرآیند شبیه سازی نرم افزاری مناسب باشد. البته میتوان گفت اکثر سیستم های حال حاضر برای اجرای شبیه سازی نرم افزاری میتواند پاسخگو باشد.

 

آموزش تصویری مراحل نصب و فعال سازی ربات کوکا

 

نصب نرم افزارها، پیچیدگی خاصی ندارد و مشابه سایر نرم افزارهای ویندوزی به راحتی نصب میشود. علاوه بر این، وجود راهنمای نصب، در بسته وجود دارد که با استفاده از آن به راحتی میتوانید نرم افزار مورد نظر خود را نصب نمایید.

آموزش ربات کوکا

 

برای کار با ربات صنعتی باید آموزش های لازم برای برنامه ریزی ربات، مدیریت ربات ها و اتوماسیون صنعتی، را دیده باشید. چرا که در صورت عدم آموزش صحیح و تسلط بر کار با ربات صنعتی، امکان بروز هرگونه مشکل و حادثه محتمل است. از خرابی ربات صنعتی گرفته تا وقفه و اختلال در فرآیند تولید، همگی میتوانند نتیجه آموزش ندیدن یا آموزش ناصحیح استفاده از ربات صنعتی باشند.

از این رو مجموعه پرمارباتیک دوره آموزش ربات کوکا را برای مشتریان عزیز برگزار می نماید. البته این دوره منحصر به ربات کوکا نیست و برای سایر ربات های صنعتی از جمله ربات ABB، ربات فانوک، ربات یاسکاوا و دیگر ربات های خریداری شده از این مجموعه قابل برگزاری است.

سرفصل های این دوره عبارتد از:

  • آموزش کار با ربات های صنعتی
  • معرفی اجزای ربات صنعتی از جمله بازوی رباتیک، کنترلر ها
  • رعایت اصول و نکات ایمنی هنگام کار با رابت صنعتی
  • آموزش اپراتور ها برای کار با دستگاه از جمله محورها، توقف اضطراری، استارت تولید
  • آموزش تکنسین ها برای بخش های کالیبراسیون، ویرایش برنامه داده شده به ربات، تهیه بکاپ، بازیابی اطلاعات
  • آموزش سرویس های دوره ای، به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه بر اساس چک لیست های استاندارد تعمیر و نگهداری ربات های صنعتی

پرما رباتیک به پشتوانه سالها فعالیت در حوزه فروش ربات های صنعتی و اجرای اتوماسیون صنعتی، علاوه بر خدمات آموزش، به مشتریان خود خدمات تعمیر ربات صنعتی را نیز ارائه میدهد. همچنین در صورت نیاز به مشاوره رایگان میتوانید همین حالا با شماره تلفن ۰۹۱۲۳۷۷۱۷۷۵ تماس بگیرید.

مزایای استفاده از ربات‌های کوکا

 

در این مطلب درباره ربات های خانواده کوکا صحبت کردیم و 6 مورد از برترین ربات های کوکا موجود در بازار به همراه مشخصات فنی را به شما معرفی کردیم. اشاره کردیم که این ربات ها دارای دوام  زیاد و طول عمر بالایی هستند. از این رو ربات کوکا و حتی مدل های قدیمی آن در بسیاری از صنایع در سراسر دنیا مشغول به کار است. تا به این جای کار درباره مشخصات فنی و ویژگی های ربات کوکا اشاره کردیم و توضیح دادیم. اما لازم است با مزایای خرید kuka robot نیز آشنا شوید. در این بخش به مزایای ربات کوکا که مهمترین دلیل محبوبیت آن در میان سایر ربات های صنعتی است، اشاره میکنیم:

  • طول عمر بالا و کیفیت بالای قطعات
  • قابل انطباق برای صنایع مختلف
  • بسیار قوی و با دوام
  • مقاومت بالا در برابر ضربه، فشار و حتی شوک الکتریکی
  • راحتی در برنامه نویسی و سهولت در استفاده
  • امنیت بالا حین انجام کار
  • دقت بالا و درصد خطای پایین

 قیمت ربات kuka

اگر برای خرید ربات کوکا به بازار مراجعه کرده باشید و یا ربات مورد نظر خود را در فروشگاه های آنلاین جستجو کرده باشید، میدانید که ربات کوکا، قیمت های مختلفی دارد. اما شاید برایتان سوال باشد که علت این تفاوت قیمت ها در چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم قیمت ربات کوکا به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل میتوان به مشخصات فنی و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار میدهد، برند تولید کننده، گارانتی و خدمات پس از فروش اشاره کرد.

 

همچین به توجه به اینکه اکثر ربات های صنعتی موجود در ایران دست دوم هستند؛ میزان سالم بودن ربات چه به لحاظ ظاهری و چه به لحاظ فنی، موضوع مهمی است که در قیمت ربات تاثیرگذار است. از این رو پیشنهاد میشود که برای اطلاع از قیمت ربات کوکا، با شماره تلفن ۰۹۱۲۳۷۷۱۷۷۵ با کارشناسان مجموعه پرمارباتیک تماس بگیرید و ضمن اطلاع از قیمت، مشاوره رایگان خرید ربات کوکا، دریافت نمایید. کارشناسان ما بر اساس بودجه ای که برای خرید ربات در نظر گرفته اید، به شما بهترین گزینه را پیشنهاد خواهند داد.

نمایندگی ربات کوکا در تهران

 

برای خرید یک کالا، بهترین کار، خرید از نمایندگی فروش آن است. مجموعه پرما رباتیک با برخورداری از تیم مشاوره و تیم پشتیبانی از انواع ربات های صنعتی، انواع ربات کوکا را به فروش میرساند. برای خرید ربات دست دوم، آموزش رباتیک، تعمیر و نگهداری و راه اندازی سیستم اتوماسیون صنعتی میتوانید روی کارشناسان تیم پرما رباتیک حساب کنید.

  در این مجموعه علاوه بر ربات کوکا، ربات یاسکاوا، ربات فانوک، ربات  صنعتی abb و انواع دیگر ربات های صنعتی به فروش میرسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشخصات فنی و نیز قیمت ربات های صنعتی میتوانید همین حالا با شماره 09123771775 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

شماره تماس پشتیبانی
ربات صنعتی پرمارباتیک
ربات صنعتی پرمارباتیک
ربات صنعتی پرمارباتیک
ارائه فعالیت‌های تجاری و خدمات بازرگانی مجاز در خصوص خرید و فروش و خدمات پس از فروش کلیه کالاهای مجاز بازرگانی انجام کلیه خدمات فنی و مهندسی شامل طراحی و نظارت و اجرا انتقال تکنولوژی نصب و راه اندازی و بهره برداری ساخت و تولید سلول های رباتیک صنایع
صفحات فروشگاه
راه‌های ارتباطی
نصب وب‌اپلیکیشن
ساعت ارائه خدمت
ش
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
ی
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
د
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
س
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
چ
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
پ
۰۸:۰۰ - ۱۲:۰۰
ج
تعطیل
کرج مهر ویلا خیابان درختی بعد از سه راه تهران نرسیده به هایپر می ساختمان دریای نور واحد3
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ربات صنعتی پرمارباتیک می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین