در حال بارگذاری فایل ...
اپ ربات صنعتی پرمارباتیکدسترسی آسان‌تر

ربات صنعتی جابه جایی مواد و چیدمان

انتقال مواد (چیدمان)

ربات صنعتی جابجایی مواد و چیدمان

در کارخانه ها و واحد های تولیدی مدرن، ربات صنعتی جابجایی نقشی کلیدی و غیر قابل چشم پوشی دارد. به کمک ربات صنعتی چیدمان و جابجایی، فرآیند انتقال محصولات به شکل اتوماتیک و با سرعت و دقتی بیشتر از قبل انجام می شود. در این مطلب خواهیم دید که استفاده از ربات صنعتی چیدمان و جابجایی چه مزایایی به همراه دارد و به طور کلی این ربات ها قادر به انجام چه کارهایی در یک خط تولید هستند.

ربات صنعتی جابجایی و چیدمان چیست؟

ربات های صنعتی، ماشین های پیچیده ای هستند که قابلیت برنامه پذیری دارند و می توانند مطابق با برنامه ای که به آن ها داده می شود، از پس بسیاری از کارهای سنگین و یا ظریف در خطوط تولیدی بر بیایند.

یکی از این کار ها، جابجایی و چیدمان محصولات، مواد اولیه، بسته ها و... در خط تولید است. انواع ربات جابجایی این امکان را فراهم کرده اند تا تمامی این اقدامات بدون دخالت نیروی انسانی و با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

به همین دلیل امروزه اتوماسیون جابجایی در خطوط تولید باعث افزایش تولید و در نتیجه سودآوری بیشتر در یک کارخانه می شود. استفاده از ربات صنعتی جابجایی باعث شده است تا بتوان از نیروی انسانی برای انجام فعالیت های پیچیده تر در کارخانه کمک گرفت و انرژی آن ها را برای کارهای مهم تر حفظ کرد.

فرمی برای نمایش انتخاب نشده است.

ربات صنعتی جابجایی چگونه کار می کند؟

به طور معمول ربات صنعتی چیدمان و جابجایی روی یک سطح ثابت مثل کف، دیوار یا سقف نصب می شود. به لطف سنسور های پیشرفته و دقیق خود، این ربات ها دارای قدرت تشخیص فوق العاده ای هستند که به آن ها کمک می کند تا بتوانند اجسام مورد نظر را به خوبی تشخیص دهند.

وظیفه اصلی یک ربات صنعتی جابجایی، برداشتن یک جسم از یک نقطه و قرار دادن آن در یک نقطه دیگر است. ربات می تواند این وظیفه را به شکل های گوناگون و در حجم و ابعاد وسیعی انجام دهد.

از جابجایی مواد اولیه سبک وزن گرفته تا جابجایی قطعات فلزی چند صد کیلوگرمی، همگی توسط ربات های جابجایی و چیدمان قابل انجام هستند.

به عنوان مثال، این ربات می تواند صرفا یک محصول را از خط تولید بردارد و آن را در یک جعبه برای ساخت پکیج قرار دهد. یا آن که می تواند در خطوط مونتاژ، قطعات مورد نظر را از روی یک خط بردارد و به خط دیگر منتقل کند.

چرا نیاز به ربات چیدمان داریم؟

در کارخانه ها و واحد های تولیدی مدرن، ربات صنعتی جابجایی نقشی کلیدی و غیر قابل چشم پوشی دارد. به کمک ربات صنعتی چیدمان و جابجایی، فرآیند انتقال محصولات به شکل اتوماتیک و با سرعت و دقتی بیشتر از قبل انجام می شود.

انواع ربات صنعتی جابجایی و انتقال مواد

ربات صنعتی جابجایی و چیدمان انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها خصوصیات و کاربرد مشخصی دارند. انواع ربات جابجایی شامل این موارد می شوند:

  • بازوی رباتیک: بازوهای رباتیک رایج ترین نوع ربات صنعتی جابجایی هستند. این ربات یک بازوی پنج محوری است که می تواند برای جابجایی استاندارد که در آن اشیا‌ء از روی یک نقطه برداشته شده و سپس به همان شکل روی نقطه دیگری گذاشته می شوند استفاده کرد.

بازوی رباتیک شش اهرمی نیز برای کاربرد های پیچیده تر استفاده می شود؛ مثلا اگر قرار باشد بعد از برداشتن جسم از روی یک نقطه، ربات آن را به سمت مشخصی بچرخاند و یا سطح دیگری از آن را روی خط تولید بگذارد، باید از بازوی شش اهرمی استفاده شود.

  • ربات کارتزین: درست مثل ربات شش اهرمی، این ربات هم توانایی کار در چندین سطح را دارد می تواند در سه محور X,Y و Z حرکت کند. این ربات ها را می توان با هر نوع محرک خطی و چندین نوع مکانیزم محرک مانند مکانیزم های تسمه ترکیب کرد. مزیت ربات کارتزین به بازوی رباتیک شش اهرمی این است که دقت و ظرافت کار آن ها بیشتر است.
  • ربات دلتا: معمولا وقتی از این ربات صنعتی جابجایی استفاده می شود که قرار باشد اجسام مورد نظر به شکل گروهی و چندتایی برداشته شوند. ربات صنعتی چیدمان و جابجایی دلتا از سیستم تشخیص و دید پیشرفته ای برخوردار است که به آن امکان می دهد تا ابعاد متنوع، رنگ ها و شکل های مختلف را از هم تشخیص دهد.

ربات های دلتا خود انواع و مدل های متنوعی دارند اما اکثر آن ها دارای سه بازو هستند که در چهار محور حرکت می کنند. ساختار این ربات ها به این شکل است که یک موتور قوی و سنگین به یک فریم به شکل ثابت متصل شده است، سپس بازوی های سبک آن به وسیله مفصلی که در انتهای هر بازو قرار دارد به میله های متصل کننده وصل هستند. این مفاصل که معمولا به شکل توپی هستند، به بازوهای ربات اجازه حرکت در محور های مختلف را می دهند.

  • ربات فست پیک: همانطور که از نام آن مشخص است، این ربات ها سرعت عمل بالایی دارند و برای تولیدی هایی که در تیراژ بالا فعالیت می کنند مناسب هستند. ربات های فست پیک می توانند به شکل کامل تمام فرایند جابجایی و چیدمان را در یک تولیدی به شکل اتوماتیک انجام دهند.

کاربرد ربات صنعتی چیدمان و جابجایی

در اغلب موارد، کاربرد ربات صنعتی چیدمان در کارخانجات و واحد های تولیدی است؛ اما علاوه بر آن، از این ربات ها در صنعت بسته بندی، بازرسی و کنترل کیفیت نیز استفاده می شود. در اینجا به شکل مختصر کاربرد های انواع ربات جابجایی و چیدمان را توضیح می دهیم:

مونتاژ: ربات های جابجایی می توانند قطعات را از روی نوار نقاله برداشته و آن ها را به قطعه ای دیگر متصل کرده و یا به بخشی دیگر از خط تولید هدایت کنند.

بسته بندی: ربات صنعتی جابجایی به وسیله حسگر های قوی خود می تواند اشیاء مورد نظر را از یک محدوده مشخص بردارد و سپس با دقت و ظرافت آن ها را در محفظه های تعبیه شده بچیند. حتی برخی از ربات های جابجایی قابلیت وکیوم را نیز دارند که باعث می شود برای بسته بندی مواد غذایی کاربرد داشته باشند.

کنترل کیفیت: به واسطه قدرت تشخیص قوی ربات های پیشرفته در رنگ، شکل و ابعاد، می شود از این ربات ها برای کنترل کیفیت محصولات نیز استفاده کرد. ربات صنعتی جابجایی به کمک این سنسور ها می تواند در بین تعداد زیادی از محصولات مشابه، آن هایی را که با بقیه متفاوت هستند پیدا کند و آن ها را از محصولات سالم و استاندارد جدا کند تا مورد بررسی بیشتر قرار بگیرند.

راهنمای خرید ربات صنعتی چیدمان

 اگر قصد خرید این ربات ها را دارید، قبل از هر چیز باید مشخص کنید که می خواهید در چه زمینه ای و با چه منظوری از آن ها استفاده کنید. به عنوان مثال، بعضی از ربات ها برای جابجایی اجسام ظریف و شکننده کارایی دارند در حالی که نوع دیگری از ربات برای منتقل کردن اجسام چند صد کیلویی طراحی شده است.

قیمت ربات صنعتی جابجایی و چیدمان

همانطور که اشاره کردیم، ربات های صنعتی چیدمان و جابجایی انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها کارکرد های خاص خودشان را دارند. قیمت ربات صنعتی جابجایی نیز با توجه به نوع و کاربرد آن مشخص می شود.

بنابراین اگر قصد خرید این ربات ها را دارید، قبل از هر چیز باید مشخص کنید که می خواهید در چه زمینه ای و با چه منظوری از آن ها استفاده کنید. به عنوان مثال، بعضی از ربات ها برای جابجایی اجسام ظریف و شکننده کارایی دارند در حالی که نوع دیگری از ربات برای منتقل کردن اجسام چند صد کیلویی طراحی شده است.

سرعت کار، کیفیت سنسور ها، برند، طراحی بدنه، تعداد اهرم ها و بازوها و... نیز به شکل مستقیم در قیمت ربات صنعتی جابجایی اثرگذار هستند. علاوه بر این ها، از آن جایی که این ربات ها ماشین های پیچیده و پیشرفته ای هستند، برای نصب و راه اندازی آن ها باید حتما از نیروی متخصص کمک بگیرید.

البته در اینجا لازم به ذکر است که ربات های پیشرفته به دلیل ابعاد ایده آلی که دارند، می توانند تقریبا در هر فضایی جا بگیرند و نیاز به ایجاد زیرساخت به خصوصی برای جا دادن آن ها در واحد تولیدی نخواهد بود.

شماره تماس پشتیبانی
ربات صنعتی پرمارباتیک
ربات صنعتی پرمارباتیک
ربات صنعتی پرمارباتیک
ارائه فعالیت‌های تجاری و خدمات بازرگانی مجاز در خصوص خرید و فروش و خدمات پس از فروش کلیه کالاهای مجاز بازرگانی انجام کلیه خدمات فنی و مهندسی شامل طراحی و نظارت و اجرا انتقال تکنولوژی نصب و راه اندازی و بهره برداری ساخت و تولید سلول های رباتیک صنایع
صفحات فروشگاه
راه‌های ارتباطی
نصب وب‌اپلیکیشن
ساعت ارائه خدمت
ش
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
ی
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
د
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
س
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
چ
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
پ
۰۸:۰۰ - ۱۲:۰۰
ج
تعطیل
کرج مهر ویلا خیابان درختی بعد از سه راه تهران نرسیده به هایپر می ساختمان دریای نور واحد3
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ربات صنعتی پرمارباتیک می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین