در حال بارگذاری فایل ...
اپ ربات صنعتی پرمارباتیکدسترسی آسان‌تر

ربات صنعتی ABB

ربات صنعتی ABB

ربات صنعتی ABB چیست؟

کمپانی ABB یک شرکت چند ملیتی سوئدی – سوئیسی است که در شهر زوریخ سوئیس تاسیس شده است. این شرکت در ابتدا در زمینه برق و الکترونیک فعالیت داشت و سپس به توسعه فعالیت های خود در حوزه رباتیک پرداخت. این شرکت در حال حاضر به طور فعال در بیش از 100 شرکت جهان فعالیت دارد و ربات های صنعتی مرتبط با اتوماسیون صنعتی را در اختیار صنایع مختلف قرار داده است. همین موضوع سبب توسعه شرکت و برند ABB شده و آن را در ردیف برترین شرکت های مهندسی بین المللی قرار داده است. در این مطلب میخواهیم شما را با انواع ربات های تولید شده توسط شرکت ای بی بی و کارایی هریک آشنا کنیم. اگر به آشنایی با ربات های ای بی بی علاقمند هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. همچنین برای خرید ربات ABB میتوانید همین حالا فرم زیر را پر کنید و یا با شماره تلفن 09123771775 تماس بگیرید و ضمن دریافت اطلاعات قیمت و مواردی از این دست، مشاوره رایگان دریافت کنید.

فرمی برای نمایش انتخاب نشده است.

 انواع ربات صنعتی ABB

اشاره کردیم که شرکت ای بی بی در راستای توسعه کسب و کار خود، پس از فناوری های مرتبط با دستگاه های الکترونیکی؛ به سراغ حوزه رباتیک صنعتی آمد و دستاوردهای بسیار ارزنده ای در این حوزه کسب نمود. از جمله دستاوردهای این شرکت میتوان به تولید انواع ربات های صنعتی اشاره کرد. در ادامه برخی از ربات های پر کاربرد شرکت ای بی بی برای صنایع مختلف را به شما معرفی می‌کنیم:

ربات 1200 IRB

این ربات ها به دلیل ابعاد کوچک و ظریف وسرعت عمل بالایی که دارند، به ربات های سریع و همه کاره کوچک، معروف شده اند. به عنوان صاحب یک کسب و کار، تا به حال به سرعت بخشیدن به تجهیزات تولید محصول خود فکر کرده اید؟ باید بگوییم اگر مایلید سرعت تجهیزات و ملزومات تولید را بین 10 تا 15 درصد بالا ببرید، باید از ربات abb استفاده نمایید.

این ربات به طور خاص ضمن حفظ کیفیت در فرآیند تولید، سرعت تجهیرات تولید را به طور چشم گیری افزایش میدهد. دو مدل از ربات های زیر مجموعه 1200 IRB به ترتیب SafeMove1 و SafeMove2 هستند. این دو مدل به ترتیب 700 و 900 میلی متر محدوده کاری دارند و حداکثر 5 تا 7 کیلوگرم بار را میتوانند جا به جا نمایند. جالب است بدانید SafeMove2 کوچکترین ربات ABB است که مجهز به نرم افزار پیشرفته نظارت بر ایمنی میباشد.

مشخصات فنی و سایر مزایای ربات های 1200 IRB

  • توانایی افزایش 10 تا 15 درصدی سرعت تجهیزات تولید
  • سطح حفاظتی: IP44 برای محافظت از قطعات ربات در برابر نفوذ آب و رطوبت
  • لوله هوا : 4 عدد
  • قابل نصب در زوایای مختلف
  • موجود در دو مدل 700 میلی متر محدوده کاری با حداکثر 7 کیلوگرم جا به جایی / 900 میلی متر محدوده کاری با حداکثر 5 کیلوگرم جا به جایی

ربات 120 IRB

این ربات یک ربات ایده آل برای تولید کوچک و انعطاف پذیر است. ربات 120 IRB در واقع لقب کوچکترین ربات در مجموعه ربات های abb را دارد. محدوده کاری آن 580 میلی متر است و فقط 25 کیلوگرم وزن دارد و برای حمل بار تا سقف 4 کیلوگرم مناسب است.

ربات 140 IRB

این ربات به دلیل برخوداری از 6 بازو برای اجرای دستورات برنامه ریزی شده، به ربات شش محوره سریع  و قوی، شهرت یافته است. همچنین به دلیل ابعاد کوچک و ظریفی که دارد به ربات کوچک قوی معروف شده است که توانایی حمل 6 کیلوگرم بار را در محدوده دسترسی 810 میلی متر دارد. مزیت مهم این ربات این است که میتوان آن را در هر زاویه ای از کف یا سقف یا حتی به صورت معکوس نصب نمود.

ربات های زیر مجموعه 140 IRB به چهار دسته تقسیم میشوند:

  • ربات های استاندارد
  • ربات های ریخته گری
  • ربات های شستشو
  • ربات کلین روم (برای استفاده در صنایع دارویی)

کلیه ربات های این مجموعه دارای سطح حفاظتی IP67 هستند که نشان دهنده حفاظت ربات در برابر نفوذ آب و رطوبت است.

ربات 1410 IRB

این ربات یکی از ربات های صنعتی پر قدرت است که معمولاً در صنایع جوشکاری و برای جوش قوس الکتریکی استفاده میشود. مزیت این ربات این است که در زمان کوتاه، عملکرد فوق العاده ای دارد و فرآیند جوشکاری را با اطمینان اجرا میکند. وزن ربات 18 کیلوگرم است و قابلیت حمل بار تا سقف 5 کیلوگرم را دارد. همچنین طراحی خاص و بسیار باریک آن باعث شده به راحتی در مواردی که با کمبود جا و مواجه هستید، قابل استفاده باشد.

چرا ربات ABB؟

ربات ABB از محبوب ترین ربات های صنعتی در جهان است. شرکت ربات صنعتی ABB طیف وسیعی از ربات های مفصلی را تولید می کند که صدها کاربرد صنعتی را در بر می گیرد. امروزه کمتر کسب و کار صنعتی وجود دارد که از ربات ها در خطوط تولید و یا دیگر بخش ها استفاده نکند. مزایای متعدد این روش سبب شده است که خیلی سریع همه گیر شده و توسط صنعتگران مورد استفاده قرار بگیرد.

ربات 1520ID IRB

بهترین ربات برای عملیات جوش ناب ربات 1520ID از مجموعه ربات های ABB است که میتواند جوش قوس تو خالی را با دقت بالا و بدون وقفه، اجرا نماید. خرید ربات 1520ID میتواند تا 50 درصد در هزینه های صنایع مرتبط با جوشکاری کاهش دهد. چرا که این ربات جوشکاری را به سرعت و با دقت بسیار بالایی انجام میدهد.

پایداری در جوشکاری، دقت زیاد در مسیریابی و سرعت عمل از مزایای دیگر این ربات است. همچنین به لطف طراحی یکپارچه بدنه ربات، در هنگام جوشکاری، قطعات استوانه ای ربات بدون مکث حرکت میکنند و جوشکاری بدون وقفه انجام میشود. از این رو به آن ربات جوشکاری هم گفته میشود. 

ربات 1520ID IRB دارای 4 کیلوگرم وزن است و در ردیف ربات های صنعتی بسیار سبک قرار میگیرد و به فناوری نسل دوم TrueMove ™ مجز میباشد. وجود این فناوری باعث افزایش دقت ربات در حین عملیات جوشکاری در مقایسه با ربات های مشابه موجود در بازار شده است. 

فناوری دیگری که این ربات به آن مجهز است، نسل دوم QuickMove ove میباشد که سرعت ربات را به طرز چشم گیری در مقایسه با ربات های جوشکار موجود در بازار بهبود داده است.

ربات 1600 IRB

این ربات دارای بالاترین عملکرد در میان ربات های 10 کیلوگرمی است که سرعت و دقت بالایی دارد. با خرید ربات 1600 IRB خواهید دید که چرخه تولید شما چقدر کوتاه تر خواهد شد. کیفیت بالای این ربات به همراه بی صدا بودن حرکت آن شما را شگفت زده خواهد کرد. برخورداری از IP54 یکی دیگر از مزایای این ربات است که نشان دهنده مقاومت بالای آن در برابر نفوذ آب و رطوبت میباشد. همچنین ربات 1600 IRB را میتوان در هر زاویه ای روی زمین یا دیوار نصب نمود.

راهنمای خرید ربات ABB

خرید ربات ABB برای شرکت ها و کسب و کارها روشی مقرون به صرفه برای خودکار سازی با ربات‌ های صنعتی است. این ربات ها قابل تعمیر هستند و می توانید با یک بار هزینه تا سال ها از آنها استفاده کنید‌‌. با خرید این ربات ها هزینه های اضافی را از میان بردارید و سودآور خود را چند برابر نمایید.

ربات 2400 IRB

عنوان محبوب ترین ربات صنعتی در میان ربات های ABB، طبق نظرسنجی کاربران، ربات 2400 IRB است که یک ربات حرفه ای برای جوشکاری میباشد. این ربات طراحی بسیار ظریف و مینیمال و انعطاف پذیری بالایی دارد. به طوریکهمیتوان آن را حتی به صورت معکوس روی دیوار یا زمین نصب نمود.

طراحی مینیمال این ربات باعث شده بتوان از آن در جاهای مختلف به ویژه بخش هایی که با کمبود فضا مواجه است، استفاده کرد. از آنجایی که در برخی مراحل عملیات جوشکاری و ریخته گری، بخار آب با فشار بالا استفاده میشود، ربات باید حفاظت رطوبتی بالایی داشته باشد. ربات 2400 IRB دارای استاندارد حفاظتی IP67 است که نشان دهنده مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و آب میباشد.

ربات 7600 IRB

طراحی و تولید این ربات را میتوان ورود به دنیایی از امکانات تلقی کرد! چراکه ربات 7600 IRB امکانات خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله قابلیت های این ربات میتوان به قدرت بالا برای جا به جایی قطعات سنگین و انعطاف پذیری بالا برای چرخاندن بدنه اتومبیل در صنایع خودروسازی اشاره نمود. از این رو میتوان ربات 7600 را به عنوان یکی از ربات های صنعت خودروسازی در نظر گرفت. 

به طور کلی ربات 7600 IRB یک ربات چند منظوره به حساب می آید که در صنایع مختلفی مانند ریخته گری، جوشکاری و خودروسازی، کاربردهای گسترده ای دارد. ایمنی بالا، کیفیت قطعات، به حداقل رساندن زمان فرآیند تولید و قدرت بالای جا به جایی قطعات، از دیگر مزایای ویژه ربات 7600 IRB هستند که آن را از دیگر نمونه های مشابه موجود در بازار متمایز کرده است.

جمع بندی و سخن پایانی

شرکت ABB یک شرکت پیشرو جهانی در زمینه تولید ربات صنعتی و توسعه فناوری های رباتیک است. این کمپانی انواع ربات صنعتی را برای صنایع مختلف به ویژه جوشکاری و ریخته گری طراحی و تولید کرده است. در این مطلب انواع ربات های تولید شده توسط این شرکت را معرفی کردیم و به ویژگی خاص هریک اشاره نمودیم. مجموعه پرمارباتیک به عنوان نماینده شرکت abb انواع ربات های صنعتی این شرکت و نیز ربات پلتایزینگ، ربات کوکا، بازوی رباتیک صنعتی، ربات یاسکاوا، ربات فانوک و انواع ربات صنعتی دست دوم را موجود دارد. برای خرید ربات صنعتی و دریافت مشاوره رایگان میتوانید همین حالا با شماره 09123771775 تماس بگیرید. امیدواریم با خواندن این مطلب، اطلاعات ارزشمندی درباره ربات abb به دست آورده باشید.

شماره تماس پشتیبانی
ربات صنعتی پرمارباتیک
ربات صنعتی پرمارباتیک
ربات صنعتی پرمارباتیک
ارائه فعالیت‌های تجاری و خدمات بازرگانی مجاز در خصوص خرید و فروش و خدمات پس از فروش کلیه کالاهای مجاز بازرگانی انجام کلیه خدمات فنی و مهندسی شامل طراحی و نظارت و اجرا انتقال تکنولوژی نصب و راه اندازی و بهره برداری ساخت و تولید سلول های رباتیک صنایع
صفحات فروشگاه
راه‌های ارتباطی
نصب وب‌اپلیکیشن
ساعت ارائه خدمت
ش
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
ی
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
د
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
س
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
چ
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
پ
۰۸:۰۰ - ۱۲:۰۰
ج
تعطیل
کرج مهر ویلا خیابان درختی بعد از سه راه تهران نرسیده به هایپر می ساختمان دریای نور واحد3
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ربات صنعتی پرمارباتیک می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین