در حال بارگذاری فایل ...
اپ ربات صنعتی پرمارباتیکدسترسی آسان‌تر

ربات صنعتی مونتاژ

ربات صنعتی مونتاژکار

ربات صنعتی مونتاژکار

فرآیند مونتاژ قطعات و تولید محصول نهایی، یکی از مهمترین مراحل در صنایع مختلف است. فرآیندی که سرعت و دقت در انجام آن حرف اول را میزند! با توجه به گستردگی صنایع و تنوع قطعات برای تولید یک محصول، ربات های صنعتی میتوانند این مرحله را با سرعت و دقت و پایین ترین خطا در مقایسه با نیروی انسانی، اجرا کنند. فرآیند مونتاژ میتواند از مونتاژ قطعات یک ساعت مچی شروع شود و تا مونتاژ قطعات خودرو گستردگی داشته باشد. با توجه به اینکه عملیات مونتاژ کاری تکراری و خسته کننده می‌باشد، کاهش دقت و سرعت  نیروی انسانی در طی روز و مونتاژ محصولات امری اجتناب ناپذیر به نظر می ­رسد.

در این راستا ربات­ صنعتی مونتاژکار، جهت بهبود هر چه بیشتر سرعت و راندمان تولید در مونتاژ محصولات و قطعات محصول نهایی به بازار عرضه شده است که استفاده از آنها ارتقای بهره ­وری تولید کنندگان را تضمین می­ نماید. در این مطلب درباره ربات صنعتی مونتاژ و توانمندی‌های آن با شما صحبت می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر خواندن این مقاله را از دست ندهید، همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید فرم زیر را پر کنید و یا با شماره تلفن 09123771775  تماس بگیرید.

تیزر مونتاژ
فرمی برای نمایش انتخاب نشده است.

کاربردهای ربات صنعتی مونتاژکار


اشاره کردیم که ربات صنعتی مونتاژکار در صنایع مختلف می‌تواند کاربرد داشته باشد. از کارخانه‌های تولیدی گرفته تا خودروسازی، همگی برای مونتاژ قطعات محصول خود به ربات مونتاژ کار نیاز دارند. در ادامه کاربرد ربات مونتاژکار در هریک از این صنایع را برای شما بازگو می‌کنیم.

ربات مونتاژ کار برای مونتاژ ماشین آلات در کارخانجات

یکی از فرآیندهایی که در حال حاضر در بسیاری از کاخانجات تولید ماشین آلات صنعتی، به عنوان یک مرحله اصلی و اساسی اجرا میشود، مونتاژ قطعات مختلف ماشین های صنعتی است. از جمله کارخانجاتی که این مرحله را در فرآیند تولید خود دارند، میتوان به شرکت های تولید کننده محصولات صوتی و تصویری، کارخانجات خودروسازی و صنایع تبدیلی اشاره کرد. واضح است که به کارگری نیروی انسانی، برای مونتاژ قطعات، یک کار زمان بر و هزینه بر است که ممکن است با خطاهایی در تولید و خطراتی برای برای نیروی انسانی همراه باشد. در دهه های اخیر نیاز به راه اندازی اتوماسیون صنعتی که خطای انسانی را به حداقل برسد و سرعت و کیفیت تولید به حداکثر برسد، مورد بررسی قرار گرفته است و نهایتاً احساس نیاز به ربات صنعتی بیش از هر چیز در صنایع احساس شده است. این موضوع باعث گسترش ربات های صنعتی در صنایع مختلف شده است.

 از ربات مونتاژ  کار برای اسمبل کردن قطعات محصول در صنایع مختلف استفاده می‌شود. شاید برایتان سوال باشد که این ربات ها چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟  برای دانستن این مطلب در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

ربات صنعتی مونتاژکار در خطوط اسمبل قطعات


خطوط اسمبلی  یا همان سرهم کردن قطعات یک دستگاه، برای ساماندهی ابزارآلات یا ماشین آلات و قطعات طراحی شده است. عملکرد این خطوط به طور کلی به این صورت است که مجموعه‎ای از قطعات با انواع وسایل نقلیه مانند نوار نقاله‌ها یا بالابرهای چنگالی شکل حرکت داده می‌شوند. دستگاه‌هایی نظیر لیفتراک یا جرثقیل های سقفی نیز برای بلند کردن اجسام با وزن سنگین استفاده می‌شوند و کارگران هم که امور مربوط به سرهم کردن قطعات را انجام می‌دهند. پیش از انقلاب صنعتی، محصولات تولیدی کاملاً جداگانه و توسط نیروی انسانی ساخته و پرداخته می‌شد. سپس هر قسمت به یک تیم صنعتی تخصیص داده می‌شد و پس از انجام مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در واحدهای کاملاً مجزا، تغییرات لازم انجام می‌شد و به عبارتی تولید نهایی به صورت دستی انجام می‌گرفت. در حال حاضر با توجه به ورود ربات های صنعتی به بخش مونتاژ کاری اکثر کارخانجات و صنایع تولیدی، مونتاژ نهایی محصولات توسط ربات انجام می‌شود و سلامت اپراتور و نیروی انسانی و امکان بالابردن دقت و کاهش خطا، استفاده از ربات مونتاژ کار برای این امر ضروری می‌باشد.

ربات صنعتی مونتاژکار در خط تولید خودرو


یکی از نمونه‌های به هم پیوستن قطعات مختلف یک ماشین ، خط تولید خودرو بوده که نصب موتورها، درب ها و چرخ ها بین چندین بخش تقسیم میشوند. همه این بخش ها به شکل همزمان کار کرده و زمانی که کار یک بخش تمام می شود، محصول بدست آمده از آن بخش به بخش بعدی انتقال داده می شود. به طور مثال در نظر بگیرید با داشتن سه بخش می توان سه خودرو را همزمان در مراحل ساخت قرار داد درحالی که در مرحلۀ متفاوتی از Assembly قرار دارند. زمانی که ایستگاه های مختلف برای انجام کارها در یک خط تولید در نظر گرفته میشود، می توان مراحل مختلف ساخت را برای تعداد خودروهای بیشتری به موازات یکدیگر پیش برد.

اهمیت استفاده از ربات صنعتی در کسب و کارهای مختلف

همانطور که اشاره کردیم علم رباتیک در تلاش برای جایگیزینی ربات های صنعتی به جای نیروی انسانی در بخش های پر خطر و پر تکرار صنعت است تا بتواند گامی در جهت حفظ سلامت نیروی انسانی بردارد. از طرف دیگر، سرعت، خستگی ناپذیری و عدم خطا در کار، جایگاه ارزشمندی برای ربات های صنعتی به وجود آورده است و گسترش اتوماسیون رباتیک را در صنایع مختلف به دنبال داشته است. به طوریکه صنایعی که از ربات های صنعتی استفاده نمیکنند، در آینده ای نه چندان دور، محکوم به جا ماندن از تکنولوژی روز میباشند.

واقعیت این است که بسیاری از صنعتگران، مهندسین و کارآفرینانی که میخواهند کسب و کارشان تا سال های آینده به بالندگی برسد و همگام با تکنولوژی روز حرکت کند، از انواع ربات صنعتی  برای اجرای فرآیندهای مختلف تولید در کسب و کار خود استفاده می‌کنند.

اشاره کردیم که ربات مونتاژ کار در صنایع مختلف می‌تواند کاربرد داشته باشد. از کارخانه‌های تولیدی گرفته تا خودروسازی، همگی برای مونتاژ قطعات محصول خود به ربات مونتاژ کار نیاز دارند. 

ویژگیهای ربات مونتاژ کار


از ربات مونتاژکار همانطور که از نامش پیداست برای مونتاژ قطعات در بخش های مختلف صنایع تولیدی استفاده میشود. شاید بپرسید این ربات ها باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟ در جواب این سوال باید بگوییم ربات های مونتاژ کار بر اساس عملکرد دست انسان طراحی شده اند. این ربات ها با برخورداری از 4 الی 6 مفصل میتوانند کار مونتاژ را انجام دهند. اما از ویژگی های این ربات ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

درجه آزادی

تعداد محورهای ربات که میتواند درجهت های مختلف حرکت کند و برای مونتاژ قطعات برنامه ریزی شود، اصطلاحاً درجه آزادی گفته میشود.

ظرفیت وزنی  
حداکثر وزن باری که یک ربات صنعتی میتواند جا به جا کند بدون اینکه دچار اختلال شود و آسیب ببیند، حمل بار ربات نام دارد.

دسترسی
محدوده ای از فضای اطراف که یک ربات میتواند به آن دسترسی داشته باشد، حوزه دسترسی یا فضای دسترسی ربات نامیده میشود.

سرعت
حداکثر سرعتی که هریک از محورهای یک ربات صنعتی برای انجام یک کار یا مونتاژ یک قطعه میتواند داشته باشد، سرعت ربات صنعتی است.

سرعت ماکزیمم در هر یک از محورها

تکرار پذیری
همانطور که میدانید از ربات های صنعتی برای کارهای تکراری مثل تولید مداوم یک محصول استفاده میشود، مقدار فاصله مسافتی که در حرکت رفت و برگشتی در یک مسیر ثابت میتواند بپیماید؛ تکرار پذیری ربات صنعتی را نشان میدهد.

دقت
اختلاف بین مختصاتی که در نرم افزار برای حرکت بازوی ربات تعریف میشود با چیزی که در عمل ربات آن را انجام میدهد، دقت ربات صنعتی نام دارد.

سخن پایانی

در این مطلب درباره ربات مونتاژ کار و اهمیت استفاده از آن در صنایع مختلف صحبت کردیم.
از این ربات‌ها می توان برای مونتاژ کلیه قطعات یک محصول در صنایع تولیدی استفاده کرد. چراکه ربات ها خسته یا کسل نمی‎شوند و استفاده از آنها تنها راه برای انجام برخی کارهای مهم هموار می کند.
بدون شک میتوان گفت استفاده از ربات های مونتاژ کار، نویدبخش دستیابی به موفقیت‌های بعدی در توسعه صنایع و کسب و کارها هستند. از معروف‌ترین سازندگان ربات‌های صنعتی می توان به شرکت فانوک، شرکت ABB، شرکت KUKA، شرکت yaskawa، شرکت Omron، شرکت Staubli اشاره کرد.
امیدواریم خواندن این مطلب اطلاعات مفید و ارزشمندی درباره ربات مونتاژ کار در اختیار شما قرار داده باشد.
برای مشاوره خرید انواع ربات صنعتی مخصوص کارهای تولیدی و کارخانه ای مانند ربات صنعتی بسته بندی  مخصوص بسته بندی های کارخانه های مختلف کشورمان یا ربات صنعتی مونتاژ و ربات صنعتی برشکاری  می‌توانید با کارشناسان تیم پرمارباتیک در تماس باشید. 
همچنین در صورتی که نیاز به ربات صنعتی دست دوم  دارید تا بتوانید با هزینه کمتری نسبت به باقی دستگاه آن را تهیه کنید نیز تیم پرما رباتیک با شرایط ویژه در خدمت شما عزیزان هست.

شماره تماس پشتیبانی
ربات صنعتی پرمارباتیک
ربات صنعتی پرمارباتیک
ربات صنعتی پرمارباتیک
ارائه فعالیت‌های تجاری و خدمات بازرگانی مجاز در خصوص خرید و فروش و خدمات پس از فروش کلیه کالاهای مجاز بازرگانی انجام کلیه خدمات فنی و مهندسی شامل طراحی و نظارت و اجرا انتقال تکنولوژی نصب و راه اندازی و بهره برداری ساخت و تولید سلول های رباتیک صنایع
صفحات فروشگاه
راه‌های ارتباطی
نصب وب‌اپلیکیشن
ساعت ارائه خدمت
ش
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
ی
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
د
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
س
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
چ
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
پ
۰۸:۰۰ - ۱۲:۰۰
ج
تعطیل
کرج مهر ویلا خیابان درختی بعد از سه راه تهران نرسیده به هایپر می ساختمان دریای نور واحد3
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ربات صنعتی پرمارباتیک می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین