در حال بارگذاری فایل ...
اپ ربات صنعتی پرمارباتیکدسترسی آسان‌تر

ربات صنعتی رنگ پاش

رنگ آمیزی

رنگ‌آمیزی خودرو علاوه بر اینکه زیبایی دارد، به منظور محافظت از بدنه خودرو در برابر زنگ‌زدگی، خوردگی در اثر باران‌های اسیدی، نور خورشید و ... انجام می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی یکی از اصلی‌ترین کاربردهای ربات صنعتی، یعنی ربات صنعتی رنگ آمیزی بپردازیم. چنانچه به دانستن مراحل رنگ‌آمیزی خودرو علاقمند هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. همچنین اگر برای کسب و کار خود به ربات صنعتی نو یا ربات صنعتی دست دوم نیاز دارید می‌توانید فرم زیر را پر کنید و یا با شماره تلفن ۰۹۱۲۳۷۷۱۷۷۵ در تماس باشید.

کار با ربات پاشش رنگ

در این مطلب می‌خواهیم به معرفی یکی از اصلی‌ترین کاربردهای ربات صنعتی، یعنی ربات صنعتی رنگ آمیزی بپردازیم

مراحل رنگ آمیزی خودرو در کارخانجات خودروسازی

به طور کلی 6 مرحله اصلی برای رنگ آمیزی خودرو وجود دارد که در ادامه هریک از این مراحل را به تفکیک توضیح می‌دهیم. 

مرحله اول: آماده سازی بدنه قبل از رنگ آمیزی خودرو

مرحله اولیه آماده سازی (Pre-Treatment) است. بدنه خودرو بعد از جوشکاری لیزری و اتصال اجزا بدنه به یکدیگر، جهت رنگ آمیزی از سالن جوش به سالن رنگ منتقل می‌شود. اما به دلیل وجود آثار جوشکاری، چربی و سایر آلودگی های موجود روی بدنه خودرو، بدنه باید تمیز شود تا رنگ به خوبی رو سطح بدنه خودرو بنشیند. در این مرحله برای جلوگیری از زنگ‌زدگی، در ابتدا پوشش فسفاته بر روی بدنه قرار می‌گیرد. برای اینکار بدنه داخل استخر محلول فسفاته شده فرو میرود و یا توسط دوش هایی محلول فسفاته بر روی بدنه پاشیده می‎شود.

تیزر رنگ آمیزی

پوشش فسفاته چیست؟

پوشش فسفاته، در واقع پوششی برای عایق کاری و آماده سازی سطوح مختلف برای رنگ آمیزی میباشد. در واقع این پوشش موجب بهتر شدن کیفیت رنگ آمیزی و جذب بهتر رنگ به سطوحی مانند آهن، گالوانیز و آلومینیوم میشود. اجرای این روش در صنایع خودروسازی، باعث افزایش مقاومت بدنه خودرو در مقابل باران های اسیدی و رطوبت و خوردگی و زنگ زدگی میشود.

مرحله دوم: رنگ آمیزی غوطه وری الکتریکی خودرو (ED)

ابتدا بدنه خودرو در استخر رنگ با یک لایه آستر که به آن لایه اولیه نیز گفته میشود، غوطه ور میشود. ترکیبات استخر رنگ عبارتند از رزین، آب دیونیزه، حلال های رنگی و پیگمنت رنگ هستند.

شستشو با محلول UF

از خروج بدنه خودرو از استخر رنگ، با محلول UF شستشو میشود تا رنگ اضافی آن پاک شود. این محلول شامل حلال های رنگی، آب و رنگ ED است. بعد از این مرحله بدنه خودرو وارد کوره پخت رنگ میشود تا به مراحل بعدی برود.

مرحله سوم: پاشش سیلر

سیلر ماده ای است که بر پایه لاستیک طبیعی و مصنوعی تولید میشود. از این ماده برای درزگیری از بخش های مختلف خودرو استفاده میکنند تا رنگ خودرو یکنواخت باشد. به این صورت که در مرحله پاشش سیلر، کلیه درزهای ریز موجود روی بدنه خودرو، به وسیله سیلر درزگیری میشوند. این مرحله کمک میکند که گرد و خاک و گل به داخل خودرو نفوذ نکند همچنین یک عایق صوتی برای صدا محسوب میشود.

مرحله چهارم: قیرپاشی PVC

قیرپاشی یکی دیگر از مراحل رنگ آمیزی خودرو است که به منظور عایق بندی بخش های زیرین بدنه خودرو انجام میشود. این فرآیند همچنین پایین رکاب، زیر گل گیرهای عقب و جلو را از پوسیدگی باز میدارد، چرا که این قسمت ها بیشتر از سایر نقاط خودرو در معرض ورود  گل و لای و آلودگی هستند.

خرید ربات رنگ آمیزی

برای افزایش سرعت و دقت رنگ آمیزی از ربات های صنعتی استفاده می‌شود. برای مشاوره خرید انواع ربات صنعتی می‌توانید با کارشناسان تیم پرمارباتیک در تماس باشید

مرحله پنجم: رنگ آمیزی به روش پودری الکترواستاتیک

در این مرحله لایه ای از رنگ به روش پودری، بر بدنه خودرو اعمال میشود. البته لازم است قبل از پاشش رنگ پودری الکترواستاتیک، بدنه خودرو کاملاً تمیز باشد و از هرگونه اضافات و آلودگی در مراحل قبل، پاکسازی شده باشد. این مرحله توسط ربات های صنعتی رنگ آمیزی یا همان ربات صنعتی پاشش رنگ انجام میشود.

مکانیزم رنگ آمیزی به روش  پودری الکترواستاتیک چیست؟

مکانیزم این روش به این صورت است که ذرات رنگ از طریق یک لنس تفنگی به محل مورد نظر پاشیده میشود در حالیکه جسم مورد نظر دارای بار مثبت و رنگ دارای بار منفی است. از آنجایی که دو جسم باردار با بارهای مثبت و منفی یکدیگر را جذب میکنند، جاذبه الکتریکی بسیار قوی میان بدنه خودرو و رنگ مورد نظر شکل میگیرد.

مرحله ششم: رنگ پایه( Base Coat) و رنگ نهایی(Top Coat)

بعد از مرحله آسترکاری، بدنه خودرو برای سمباده زنی، وارد ایستگاه آماده سازی میشود. فرآیند سمباده زنی ممکن است در حالت خشک و یا به شکل مرطوب اجرا شود. شاید برایتان سوال باشد که این کار چرا انجام میشود، در پاسخ به این سوال باید بگوییم سمباده زنی باعث از بین رفتن ذرات و آلودگی های باقی مانده از مرحله قبل و جذ بهتر رنگ توسط بدنه خودرو میشود. در پایان کلیه مراحل رنگ آمیزی، بدنه خودرو وارد بخش مونتاژکاری میشود و قطعات دیگر به هم متصل میشوند.

جمع بندی و سخن پایانی 


در این مطلب درباره مراحل رنگ آمیزی خودرو در کارخانه های خودروسازی توسط ربات صنعتی رنگ آمیزی صحبت کردیم. گفتیم که فرآیند رنگ آمیزی طی 6 مرحله انجام می‌شود. برای افزایش سرعت و دقت رنگ آمیزی از ربات های صنعتی استفاده می‌شود. برای مشاوره خرید انواع ربات صنعتی مانند ربات صنعتی بسته بندی  مخصوص بسته بندی های صنعتی یا ربات صنعتی مونتاژ و ربات صنعتی برشکاری  می‌توانید با کارشناسان تیم پرمارباتیک در تماس باشید. 
همچنین در صورتی که نیاز به ربات صنعتی دست دوم دارید نیز تیم پرما رباتیک با شرایط ویژه در خدمت شما عزیزان هست.

فرمی برای نمایش انتخاب نشده است.
شماره تماس پشتیبانی
ربات صنعتی پرمارباتیک
ربات صنعتی پرمارباتیک
ربات صنعتی پرمارباتیک
ارائه فعالیت‌های تجاری و خدمات بازرگانی مجاز در خصوص خرید و فروش و خدمات پس از فروش کلیه کالاهای مجاز بازرگانی انجام کلیه خدمات فنی و مهندسی شامل طراحی و نظارت و اجرا انتقال تکنولوژی نصب و راه اندازی و بهره برداری ساخت و تولید سلول های رباتیک صنایع
صفحات فروشگاه
راه‌های ارتباطی
نصب وب‌اپلیکیشن
ساعت ارائه خدمت
ش
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
ی
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
د
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
س
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
چ
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
پ
۰۸:۰۰ - ۱۲:۰۰
ج
تعطیل
کرج مهر ویلا خیابان درختی بعد از سه راه تهران نرسیده به هایپر می ساختمان دریای نور واحد3
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ربات صنعتی پرمارباتیک می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین