در حال بارگذاری فایل ...
اپ ربات صنعتی پرمارباتیکدسترسی آسان‌تر
ماشین کاری دستی Manual Machining

در فرایند ماشینکاری پروسه‌های گذاشتن و برداشتن قطعات پروسه‌هایی زمان بر و با فرایندهای ماشین کاری مختلف مخاطرات فراوان برای کاربرهای دستگاه‌های ماشینکاری می‌باشد و از طرفی هزینه‌های سنگین تهیه ماشین آلات۳ الی ۵ محوره ، از چالش‌های بزرگ تولید کنندگان به حساب می‌آید.

ربات صنعتی ماشین کاری امروزه به عنوان یک جایگزین مناسب برای شکل دادن به مواد فلزی و غیرفلزی شناخته شده است. ماشین کاری رباتیک با توانایی پردازش مواد بر اساس سختی، پیچیدگی هندسی، تحمل فیزیکی و پرداخت سطح مورد نظر بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. پیشرفت های فنی اخیر منجر به بهبود توانایی مکانیکی ربات ها و بالا رفتن کاربر ربات های صنعتی شده است‌. در این مطلب میخواهیم درباره ربات صنعتی ماشین کاری و مزایای استفاده از آن در صنعت با شما صحبت کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید فرم زیر را پر کنید و یا با شماره تلفن 09123771775 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

تیزر ماشینکاری
فرمی برای نمایش انتخاب نشده است.

ربات صنعتی ماشین کاری چیست؟

ماشین‌ کاری که توسط ربات صنعتی ماشین کاری انجام می شود، در تولید به عنوان فرآیندی تعریف می‌ شود که در آن یک قطعه از مواد خام به شکل و اندازه دلخواه بریده می‌ شود. کاربرد ربات های صنعتی ممکن است شامل حفاری، تراشکاری، فرز و برش باشد.  ربات‌ های صنعتی برای فرآیندهای ماشین‌ کاری به عنوان جایگزینی برای ماشین‌ های فرز سنتی، تراشکاری و CNC استفاده می‌ شوند. این ماشین‌ ها اغلب بزرگ هستند و هنگام ماشینکاری قطعات بزرگ یا نامنظم، انعطاف‌ پذیری لازم را ندارند. ماشین کاری رباتیک این مشکلات را برای تولیدکنندگان حل می ‌کند و با انعطاف‌ پذیری و دقت بیشتر، کیفیت را نیز بالا می برد.

ماشینکاری رباتیک شامل کنترل مسیر ربات و نقطه مرکزی ابزار است. بسیاری از ربات‌ هایی که برای کاربردهای ماشینکاری استفاده می‌ شوند، بازوهای رباتیکی دارند که به‌ طور خاص برای این فرآیندها طراحی شده‌ اند. این بازوهای ربات محکم و سفت هستند و ضعف های ماشینکاری رباتیک قبلی را در کار با مواد سختی مانند فلز حل می کنند. ربات صنعتی ماشین کاری از نرم‌ افزار CAD استفاده می‌ کند که به زبان برنامه‌ نویسی برای مسیر صحیح ربات و قرارگیری ابزارها ترجمه شده است و در نتیجه عملکرد دقیق و کنترل ‌شده‌ ای دارد.

ربات‌ های مورد استفاده برای کارهای ماشین‌ کاری نیز بسته به فرآیند خاصی که در حال انجام است، با EOAT ادغام می‌ شوند. افزودن سیستم‌ های بینایی رباتیک پیشرفته و حسگرها، دقت و کیفیت ربات صنعتی ماشین کاری را بسیار بهبود بخشیده است.

مزایای ماشینکاری رباتیک

هم ماشین‌ های CNC و هم ربات‌ صنعتی ماشین‌ کاری می‌ توانند پرهزینه باشند. با این حال، ربات ها دو مزیت عمده دارند که می تواند آنها را به گزینه ای جذاب تر تبدیل کند: حیطه کاری بزرگتر و تطبیق پذیری بیشتر. این مزایا به ربات‌ های ماشین‌ کاری اجازه می‌ دهد تا با اقلامی با هر شکل، اندازه و پیچیدگی کار کنند.

اگرچه دستگاه‌ های CNC بسیار بزرگی وجود دارند، اما آنها از حیطه کاری نسبتاً کوچکی برخوردار هستند. ربات‌ های صنعتی، برعکس، طیف گسترده ای از وظایف را برعهده می گیرند و کاربرد ربات های صنعتی بسیار زیاد است.

مزیت اصلی رباتیک ماشینکاری، انعطاف پذیری آنهاست. اکثر سیستم ها به راحتی می توانند از یک وظیفه به کار و وظیفه دیگری منتقل شوند. ماشین های CNC در انجام یک کار خاص در یک زمان عالی هستند، چه برش، حفاری یا فرز. یک ربات صنعتی ماشین کاری می تواند تمام عملکردهای مشابه یک دستگاه CNC و موارد دیگر را به بهترین شکل انجام دهد.

انواع ربات های صنعتی ماشین کاری

ربات صنعتی ماشین کاری دارای انواع متعددی است که کسب و کاری های صنعتی با توجه به نیاز خود گزینه مناسب را خریداری می کنند. در کنار انواع ربات های صنعتی، کاربرد آنها نیز بسیار گسترده است.

ربات ماشین کاری را می توان برای شکل دادن به انواع مواد استفاده کرد. برخلاف سایر تجهیزات ماشینکاری، ربات های صنعتی می توانند با مواد سخت و نرم از جمله فلز، چوب، پلاستیک، فوم، سنگ، گرافیت، فایبرگلاس و کامپوزیت کار کنند. ربات‌ های ماشین‌ کاری مخصوصاً برای مواد نرم‌ تر مفید هستند و دقت بسیار بیشتری نسبت به ماشین‌های CNC با این مواد دارند.

بسیاری از صنایع از ربات های صنعتی برای فرآیندهای ماشینکاری خود استفاده کرده اند، از جمله صنایع هوافضا، خودروسازی، ریخته گری و صنایع پزشکی. به عنوان مثال، صنعت هوافضا ممکن است برای حفر هزاران سوراخ در امتداد بدنه هواپیما از این روش استفاده کند. همچنین در صنعت خودرو از ماشینکاری برای فلاش زدایی قالب های مهر زنی استفاده می شود.

رشد ربات‌ های صنعتی که برای فرآیندهای ماشین‌ کاری به کار می ‌روند را می‌ توان به مزایای بسیاری نسبت داد که نسبت به سایر تجهیزات ماشین‌ کاری دارند. ربات‌ صنعتی ماشین کاری بسیار متنوع‌ تر است، زیرا می‌ تواند با انواع اندازه‌ ها و مواد کار کند. ربات می تواند قطعات بزرگتر را به راحتی در خود جای دهد و برخلاف ماشین های CNC که در مورد اندازه قطعه بسیار محدود هستند بسیار عالی عمل می کند. این امر به ویژه برای کسانی که دارای خطوط تولید هستند که مستعد تغییرات هستند بسیار مهم است.

ماشین کاری رباتیک Robotic Machining

فرایندهای ماشین کاری مختلف از قبیل تراشکاری، سوراخ کاری، برقوزنی و حتی فرم تراش CNC ۳ الی ۵ محوره، همگی قابلیت تبدیل به رباتیک شدن را دارا می باشند. مزایای ماشینکاری رباتیک هزینه اولیه بسیار پایین تر و همچنین قابلیت ارتباطبا سایر نرم افزارهای cad / cam سرعت عمل و تکرارپذیری می باشد که متخصصان pram آمادگی انجام موارد فوق را دارند.

ماشین CNC یا ربات صنعتی ماشین کاری؟

ما می دانیم که یکی از مزایای اصلی استفاده از یک سیستم رباتیک در مقابل یک ماشین سنتی این است که یک سیستم رباتیک می تواند هزینه تجهیزات سرمایه ای قابل توجهی را نسبت به ماشین های CNC بزرگ کاهش دهد. علاوه بر این، یک سیستم رباتیک نصب شده برای بارگیری و تخلیه مواد، هزینه های نیروی کار را کاهش می دهد.

همچنین نصب دو یا چند ربات به شما امکان می دهد چندین ربات را در یک فرآیند تولید ادغام کنید. به عنوان مثال، با ادغام یک ربات با یک ابزار ماشینکاری و دیگری با یک گیره برای بارگیری و تخلیه، یک سازنده می تواند به بهره وری بالاتری دست یابد. علاوه بر این کاهش قابل توجهی در هزینه در مقایسه با کاربرد مشابهی که توسط یک دستگاه CNC انجام می شود خواهد داشت.

ربات صنعتی ماشین کاری راه حل های انعطاف پذیری را به تولید کنندگان ارائه می دهد. این دستگاه به تولیدکنندگان اجازه می‌ دهد تا دامنه فرآیندها را با قیمتی قابل رقابت با دستگاه‌ های سنتی CNC گسترش دهند. طبق گزارش RIA، به طور متوسط، هزینه یک ماشینکاری رباتیک 1/2 تا 2/3 هزینه یک دستگاه CNC سنتی است.

اجزای ربات صنعتی ماشین کاری

حتی با وجود اینکه ربات‌ های ماشین‌ کاری انقلابی در نحوه ساختن چیزها ایجاد کرده اند، هنوز عدم قطعیت‌ ها و تصورات نادرستی درباره آنچه که ربات‌ های ماشین‌ کاری واقعاً می‌ توانند انجام دهند وجود دارد.

بر اساس این گزارش، یکی از تصورات غلط اصلی در مورد ربات ها این است که آنها را نمی توان مانند ماشین های CNC سنتی برنامه ریزی کرد و باید برای هر فرآیند جدید دوباره آموزش داده شوند. با این حال، ربات های ماشینکاری را می توان برنامه ریزی کرد. اجزا ربات های صنعتی با اصول برنامه نویسی طراحی شده اند و شما می توانید به راحتی آن را مانند ماشین های سنتی و چه بسا بهتر از آنها برنامه ریزی کنید.

در طراحی و ساخت ماشینکاری رباتیک از جدیدترین تکنولوژی ها استفاده شده است تا کارها دستی توسط انسان به حداقل برسد. بدین ترتیب میزان خطا و اشتباه به صفر مایل شده و آسیب ها و خسارت ها نیز به وجود نخواهد آمد.‌

قیمت ربات صنعتی ماشین کاری

قیمت یک ربات صنعتی دغدغه مهمی برای صنعتگران است. قیمت مناسب در کنار کیفیت و ضمانت از مواردی است که افراد در هنگام خرید ربات ها به دنبال آن هستند. بدین منظور شما می توانید ربات های ماشین کاری معتبر و ضمانت شده را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه از سایت prmarobotic.com تهیه کنید.

خرید ربات های ماشین کاری

خرید ربات های صنعتی ماشین کاری یک تصمیم عالی برای کسب و کارها است. این ربات ها با ویژگی هایی چون:

  • بالا بردن بهره وری
  • پایین آوردن میزان خطا
  • از بین بردن آسیب های انسانی
  • از بین بردن میزان خسارات جدی در کار

و ده ها نکته مثبت دیگر برای هر تجارتی واجب و ضروری است.

شماره تماس پشتیبانی
ربات صنعتی پرمارباتیک
ربات صنعتی پرمارباتیک
ربات صنعتی پرمارباتیک
ارائه فعالیت‌های تجاری و خدمات بازرگانی مجاز در خصوص خرید و فروش و خدمات پس از فروش کلیه کالاهای مجاز بازرگانی انجام کلیه خدمات فنی و مهندسی شامل طراحی و نظارت و اجرا انتقال تکنولوژی نصب و راه اندازی و بهره برداری ساخت و تولید سلول های رباتیک صنایع
صفحات فروشگاه
راه‌های ارتباطی
نصب وب‌اپلیکیشن
ساعت ارائه خدمت
ش
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
ی
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
د
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
س
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
چ
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
پ
۰۸:۰۰ - ۱۲:۰۰
ج
تعطیل
کرج مهر ویلا خیابان درختی بعد از سه راه تهران نرسیده به هایپر می ساختمان دریای نور واحد3
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ربات صنعتی پرمارباتیک می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین