در حال بارگذاری فایل ...
اپ ربات صنعتی پرمارباتیکدسترسی آسان‌تر

ربات صنعتی پولیش و سنباده کاری

ربات صنعتی پولیش و سنباده کاری

ربات صنعتی پولیش و سنباده کاری

پولیش و سنباده کاری یکی از حساس ترین کار ها در صنایع مختلف می باشند. این کار به خصوص در مقیاس صنعتی، باید با دقت، مهارت و ثبات بسیار بالایی انجام شود تا محصولات یک کارخانه کیفیت لازم را داشته باشند. نیروی کار انسانی که به ندرت می تواند همه این موارد را آن هم در تیراژ بالا تضمین کند. به همین دلیل است که استفاده از ربات صنعتی سنباده کاری و پولیش روز به روز محبوب تر می شود و کارخانه های بزرگ و کوچک از این راه برای افزایش کارآمدی خود استفاده می کنند. در این مطلب با مزایا و کاربرد ربات صنعتی سنباده کاری و پولیش آشنا می شویم.

تیزر پولیش و سنباده
پولیش و سنباده کاری دستی Manual Polishing

فرایند صیقل دادن و سنباده کاری قطعات را پولیش کاری می گویند. سالهاست در تولید مجموعه ها، بخصوص شیرآلات و یراق آلات، قطعات پس از خروج از ریخته گری ، قبل از فرایند کوروم و رنگ شدن ، بصورت دستی سنباده و پولیش می شوند . این فرایند کاملا وابسته به سلیقه و مهارت انسان بوده و باعث نوسان کیفیت تولید و تیراژ تولید می گردد. از طرفی خطرات آلودگی هم برای انسان وجود دارد.

پولیش و سنباده کاری رباتیک Robotic Polishing

فرایند رباتیک کردن پولیش و سنباده زنی بدلیل سرعت و دقت بالا، خستگی ناپذیری و عدم نوسان کیفیت قطعات تولیدی و خروج نفرات درگیر تولید با مضرات این نوع تولید ، 
از مزایای این روش است. مجموعه prma با ارائه پیشنهادات مختلف برای انواع شرکت های تولید یراق و شیرآلات، توانسته با طراحی هوشمند خود، تعداد بیشتری از قطعات را در یک پروسه کاری با یک فرایند، پولیش نماید.

فرمی برای نمایش انتخاب نشده است.

مزایای استفاده از ربات صنعتی سنباده کاری و پولیش

انجام سنباده کاری و پولیش به شکل دستی کاری طاقت فرسا است و همچنین به سطح بالایی از تکنیک و مهارت نیاز دارد. به همین دلیل پیدا کردن نیروی انسانی که توانایی انجام پولیش و سنباده کاری را به شکل ایده آل داشته باشد، کار راحتی نیست.

علاوه بر آن اگر قرار باشد کار تولید در تیراژ بالا انجام بگیرد، به مرور زمان دقت سنباده کاری و پولیش هم بر اثر خستگی کاهش می یابد. در نتیجه، محصولات نهایی کیفیت یکسانی نخواهند داشت که باعث نارضایتی مصرف کننده خواهد بود.

به همین دلیل است که امروزه در تولیدی های بزرگ و معتبر، کمتر پیش می آید که از نیروی انسانی برای کارهای دشواری مثل پولیش و سنباده کاری استفاده شود.

استفاده از ربات صنعتی سنباده کاری و پولیش

می تواند تمامی این مشکلات را حل کند. بزرگترین مزیت ربات صنعتی پولیش و سنباده کاری نسبت به نیروی انسانی این است که این ربات ها می توانند به شکل ۲۴ ساعته و بدون وقفه، کار سنباده و پولیش را با کیفیتی یکسان و ثابت انجام دهند.

در مقایسه با سنباده و پولیش دستی، ربات صنعتی پولیش یا سنباده کاری درصد خطای بسیار پایین تری دارد و در واقع می شود گفت نزدیک به صفر است. در نتیجه دیگر لازم نیست بعد از انجام سنباده و پولیش توسط ربات، به دنبال خطاهای احتمالی و رفع آن ها باشید. چیزی که در روش دستی بسیار پیش می آید و بخشی از خط تولید را به خود مشغول می کند.

این ویژگی ها باعث می شوند تا در عین حفظ کیفیت تولید، سرعت تولید نیز افزایش قابل توجهی پیدا کند و منجر به سودآوری بیشتری برای کارخانه یا واحد تولیدی شود.

مزیت دیگر این ربات های صنعتی این است که سبب می شوند تا خسارات جانی و آسیب های جسمی که به نیروی انسانی می رسد تا حد زیادی کاهش یابد. در واقع وقتی که برای کارهایی مثل سنباده کاری، پولیش، پرسکاری، جابجایی و... از ربات های صنعتی استفاده شود، آن وقت می تواند از نیروی انسانی برای بخش های مهم تر و فعالیت های پیچیده تری در کارخانه کمک گرفته که آسیب جانی کمتری نیز به همراه دارند.

ربات صنعتی سنباده کاری و پولیش چگونه کار می کند؟

تکنولوژی اتوماتیک سازی خطوط سنباده کاری و پولیش قدمتی نسبتا طولانی به مدت چندین دهه دارد. به طور مشخص، پولیش ریخته گری های موتور های آلومینیومی حداقل به بیست سال قبل بر می گردد. در طول این سال ها، فناوری انواع ربات صنعتی سنباده کاری و پولیش تکامل پیدا کرده و امروزه شاهد ربات هایی هستیم که این کار را با سرعت و دقتی باور نکردنی انجام می دهند.

نحوه کار ربات صنعتی پولیش و سنباده کاری بسیار ساده و در عین حال کارآمد است. به طور معمول، این ربات ها باید به شکل عمود بر سطح کار گذاشته شوند؛ یعنی به شکلی که بازویی که سنباده به آن وصل است، باید به شکل عمودی روی محصول مورد نظر کار کند. سپس با توجه به کاربردی که برای آن ها در نظر گرفته شده است، برنامه ای اختصاصی برای هر ربات نوشته می شود.

این برنامه سه فاکتور مهم را مشخص می کند: سرعت، فشار و الگوی سنباده کاری یا پولیش. این یعنی بعد از دادن برنامه به ربات صنعتی سنباده کاری یا پولیش، خواهید دید که این ربات بدون وقفه و دقیقا مطابق با همان برنامه ای که به آن داده شد کار خواهد کرد. سرعت ربات حین سنباده کاری یا پولیش، میزان فشاری که به سطح محصول وارد می کند و همچنین الگویی که طبق آن حرکت می کند همگی توسط کاربر قابل تنظیم هستند.

این برنامه سه فاکتور مهم را مشخص می کند: سرعت، فشار و الگوی سنباده کاری یا پولیش. این یعنی بعد از دادن برنامه به ربات صنعتی سنباده کاری یا پولیش، خواهید دید که این ربات بدون وقفه و دقیقا مطابق با همان برنامه ای که به آن داده شد کار خواهد کرد. سرعت ربات حین سنباده کاری یا پولیش، میزان فشاری که به سطح محصول وارد می کند و همچنین الگویی که طبق آن حرکت می کند همگی توسط کاربر قابل تنظیم هستند.

مزیت ربات پولیش و سنباده کاری

نحوه کار ربات صنعتی پولیش و سنباده کاری بسیار ساده و در عین حال کارآمد است. به طور معمول، این ربات ها باید به شکل عمود بر سطح کار گذاشته شوند.

قدرت فشار ربات صنعتی سنباده کاری

برای آن که یک ربات صنعتی سنباده کاری عملکرد ایده آلی داشته باشد، بسیار مهم است که ابزار پولیش یا سنباده به شکل قائم روی سطح مورد نظر فشار وارد کند و همچنین فشار آن به شکل مساوی به تمام نقاطی که ابزار آن ها را لمس می کند وارد شود.

ربات های قدیمی تر، قابلیت تنظیم فشار برای سنباده و پولیش را ندارند و کار با آن ها نسبت به ربات های مدرن دشوارتر است. در ربات های صنعتی مدرن، شما می توانید به راحتی میزان فشار دلخواه خود را با توجه به کاربرد ربات صنعتی سنباده کاری تنظیم کرده و مطمئن باشید که در نهایت سطحی صاف و بدون ناهمواری را تحویل خواهید گرفت.

سرعت ربات صنعتی سنباده کاری

وقتی در مورد سرعت ربات های سنباده و پولیش صحبت می کنیم، منظور سرعت ربات در این دو حالت است:

  • سرعت ابزار سنباده. به عنوان مثال این که سنباده ای که روی بازوی ربات نصب است، با چه سرعتی می چرخد.
  • سرعت حرکت سنباده. منظور این است که ربات با چه سرعتی روی نقاط مختلف سطح مورد نظر حرکت می کند.

هر دو سرعت مذکور، باید در تمام سطح ماده مورد نظر به شکل ثابت رعایت شوند تا سطح محصول کاملا یکنواخت سنباده بخورد. این در واقع یکی دیگر از مزایای ربات صنعتی سنباده کاری نسبت به نیروی انسانی است چرا که ربات می تواند مطابق با برنامه، به راحتی ریتم ثابتی را حفظ کند.

الگوی حرکت ربات صنعتی پولیش و سنباده کاری

سومین بخش مهم از اجزای عملکرد یک ربات صنعتی، استراتژی است که برای آن در نظر می گیرید. این استراتژی به دو عامل مهم بستگی دارد:

  • جنس سنباده
  • الگوی حرکت سنباده

منظور از جنس سنباده میزان ضخامت و زبری سنباده ای است که از آن استفاده می کنید. برای انتخاب الگوی حرکت نیز همه چیز بستگی به کاربرد ربات صنعتی سنباده کاری در واحد تولیدی شما دارد. این که آیا می خواهید به شکل راه راه و یا دایره ای سنباده بکشید، همگی توسط بازوهای رباتیک قابل انجام هستند.

مشاوره خرید

اگر محصولات شما طراحی نسبتا ساده ای دارند، نیاز نخواهد بود تا از ربات های چند منظوره که انعطاف پذیری فوق العاده بالایی دارند استفاده کنید و می توانید با خرید یک ربات ساده و چند محوری، کار سنباده و پولیش را با نهایت دقت و کیفیت انجام دهید.

قیمت ربات صنعتی سنباده کاری و پولیش

اگر می خواهید سرعت و کیفیت تولید خود را افزایش دهید، اتوماسیون بخش سنباده کاری و پولیش موضوعی است که نباید از آن غافل شوید. موارد زیادی هستند که روی قیمت ربات صنعتی سنباده کاری و پولیش تاثیر می گذارند که در اینجا به شکل مختصر آن ها را مرور می کنیم.

ربات های صنعتی انواع بسیار متنوعی دارند و هر کدام از آن ها قیمت متفاوتی نیز دارند. عموما تفاوت اصلی این ربات ها در دقت و انعطاف پذیری آن ها است. این که بازو های ربات تا چه حد آزادی عمل داشته باشند و همچنین این که سنسورهای ربات چقدر دقیق باشند، به شکل مستقیم روی قیمت ربات صنعتی سنباده کاری اثر می گذارد.

شماره تماس پشتیبانی
ربات صنعتی پرمارباتیک
ربات صنعتی پرمارباتیک
ربات صنعتی پرمارباتیک
ارائه فعالیت‌های تجاری و خدمات بازرگانی مجاز در خصوص خرید و فروش و خدمات پس از فروش کلیه کالاهای مجاز بازرگانی انجام کلیه خدمات فنی و مهندسی شامل طراحی و نظارت و اجرا انتقال تکنولوژی نصب و راه اندازی و بهره برداری ساخت و تولید سلول های رباتیک صنایع
صفحات فروشگاه
راه‌های ارتباطی
نصب وب‌اپلیکیشن
ساعت ارائه خدمت
ش
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
ی
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
د
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
س
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
چ
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
پ
۰۸:۰۰ - ۱۲:۰۰
ج
تعطیل
کرج مهر ویلا خیابان درختی بعد از سه راه تهران نرسیده به هایپر می ساختمان دریای نور واحد3
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ربات صنعتی پرمارباتیک می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین