در حال بارگذاری فایل ...
اپ ربات صنعتی پرمارباتیکدسترسی آسان‌تر
ویترین

ربات صنعتی پرسکاری

پرسکاری یعنی تحت فشار گذاشتن ورقه های فلزی با این هدف که به شکل مطلوب در بیایند. این صفحات معمولا از جنس استیل، آلومینیوم، روی، نیکل، تیتانیوم و برنج هستند که به شکل وسیع در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. روش های متنوعی برای پرسکاری وجود دارند و ما در این مطلب به معرفی یکی از مدرن ترین روش ها یعنی استفاده از ربات صنعتی پرسکاری پرداخته ایم. در ادامه این مطلب با انواع ربات پرسکاری، مزایای استفاده از ربات پرسکاری نسبت به روش های قدیمی و همچنین قیمت ربات پرسکاری آشنا خواهیم شد.

ربات صنعتی پرسکاری

تکنیک های پرسکاری فلزات


پرسکاری یک فرایند تولیدی است که در آن می شود تعداد زیادی از قطعات فلزی را در طرح های از پیش مشخص شده تولید کرد. به طور کلی هدف نهایی از انواع روش های پرسکاری این است که ضمن کاهش هزینه های تولید، سرعت و دقت کار تولید نیز افزایش پیدا کند تا منجر به افزایش سودآوری یک واحد تولیدی شود.
از گذشته دور تاکنون، پرسکاری فلزات یکی از بخش های اساسی در صنایع مختلف بوده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل با گذشت زمان روش های مدرن تری برای انجام پرسکاری با سرعت و دقت بالا و همچنین هزینه های کمتر ابداع شده اند. استفاده از ربات صنعتی پرسکاری، جزو آخرین تکنولوژی هایی است که در این زمینه به کار می رود.

پرسکاری دستی

جابجایی قطعات فلزی و قرار دادن آنها در داخل دستگاههای پرس از جمله پرمخاطره ترین و سنگین ترین و در عین حال زمان بر ترین کارها می باشد. هرساله کارگران فراوانی با فرایند پرس دچار آسیب دیدگی و قطع عضو می گردند . برای پرهیز از این موضوع روشی نیاز است که تداخل کاری انسان
و پرس را به حداقل برساند.

پرسکاری رباتیک

یکی از کاربردی ترین و جذاب ترین خطوط تولید رباتیک ، صنایع پرس می باشد. از مزایای این روش کاهش آسیب دیدگی و افزایش قابل توجه تولید به شمار می آید. رباتهای صنعتی با انتقال ورق های خام به دستگاههای پرس و یا انتقال ورق تولید شده از یک پرس به پرس دیگر نقش خود را در این صنعت به خوبی پیدا کرده اند. Prma با انتقال تجربیات کسب شده خود از خطوط مختلف تولید قطعات پرسی ، تحولی بزرگ در جهت کاهش انرژی تولید و افزایش راندمان ایجاد خواهد کرد .

فرمی برای نمایش انتخاب نشده است.

امروزه با استفاده از ربات صنعتی پرسکاری، تولید قطعات فلزی در شکل و طرح های مختلف و با تیراژ بالا از هر زمان دیگری راحت تر شده است؛ اما قبل از آن که به بررسی ربات صنعتی پرسکاری بپردازیم، بیایید نگاهی بیندازیم به تکنیک های بنیادین پرسکاری که در همه روش های پرسکاری از آن ها استفاده می شود:

  • پانچینگ
  • برشکاری
  • نقش برجسته
  • سکه زنی
  • خم کاری
  • لبه دار کردن

پانچینگ و برشکاری برای بریدن و یا جدا کردن فلز مطابق با طرح دلخواه مورد استفاده قرار می گیرند. در فرایند پانچینگ، ورقه فلزی مورد نظر درون دستگاه پانچ یا منگنه صنعتی قرار می گیرد و سپس قسمت های اضافی آن توسط دستگاه برداشته می شوند.


به شکلی که یک یا چند سوراخ مطابق با طرح از قبل تعیین شده در صفحه فلزی ایجاد می شوند. برشکاری در واقع به نوعی برعکس فرایند پانچینگ است. در این فرایند بخشی از صفحه که در دستگاه قرار می گیرد، از آن جدا می شود و از این تکه جدا شده برای تولید استفاده می شود.


تکنیک برجسته سازی در پرسکاری همانطور که از نام آن مشخص است، برای ایجاد برجستگی و یا فرورفتگی های از پیش طراحی شده روی صفحات فلزی کاربرد دارد.
در تکنیک سکه زنی ورقه فلزی بین پانچ یا پرس و صفحه برنجی قرار می گیرد و سپس با اعمال فشار روی آن، قطعاتی با قطر دلخواه تولید می شوند.


خم کاری نیز یکی از تکنیک های پرسکاری محسوب می شود که در آن ورق های فلزی به شکل های L، U، یا V در می آیند. خم کاری در فلزات معمولا حول یک محور انجام می شود.
لبه دار کردن فلزات به تکنیکی گفته می شود که برای ایجاد لبه یا حاشیه در اطراف قطعات فلزی به کار گرفته می شود. برای انجام این کار نیز از انواع روش های پرسکاری از جمله استفاده از ربات صنعتی پرسکاری استفاده می شود.

انواع روش های پرسکاری


همانطور که اشاره شد پرسکاری یکی از قدیمی ترین تکنیک های تولید محسوب می شود و در طول قرن ها دچار تغییر و تحولات زیادی شده است. از روش های ابتدایی و دستی که بگذریم، با ظهور انقلاب صنعتی روش های کارآمد تری برای پرسکاری معرفی شدند که در اینجا به طور مختصر آن ها را بررسی می کنیم:

پرسکاری مکانیکی


در پرسکاری مکانیکی که به آن پرسکاری ماشینی هم گفته می شود، از نیروی مکانیکی برای اجرای تکنیک های متنوع پرسکاری استفاده می شود. انتقال نیرو در این روش به وسیله میل لنگ و کلاچ انجام می گیرد.


از آنجایی که این روش یکی از روش های سنتی پرسکاری محسوب می شود، معایبی دارد که آن را برای استفاده در دنیای امروز نامناسب می سازد. به عنوان مثال، آلودگی صوتی این دستگاه ها بسیار زیاد است و در درازمدت باعث آسیب کارگران می شود. همچنین تعمیر و نگهداری ماشین های مکانیکی پرس با پیچیدگی و هزینه های زیادی همراه است.


پرسکاری هیدرولیکی


دستگاه های پرس هیدرولیک دستگاه هایی عظیم هستند که به واسطه فشار مایع روغنی کار انتقال نیرو و اعمال فشار روی ورقه های فلزی را انجام می دهند. از محدودیت های استفاده از این روش می شود به ابعاد بسیار بزرگ دستگاه های پرس هیدرولیک، مصرف انرژی بالا، هزینه نگهداری بالا و همچنین سرعت پایین آن ها در مقیاس صنعتی اشاره کرد.


پرسکاری پنوماتیکی


در پرسکاری پنوماتیکی از جریان هوای فوق العاده فشرده برای انتقال نیرو و تحت فشار گذاشتن فلزات استفاده می شود. اگر چه دستگاه های پرسکاری پنوماتیکی نسبت به دستگاه پرس هیدرولیکی کوچکتر هستند و سرعت کار آن ها بیشتر است، اما باز هم برای تولید در تیراژ بالا چندان ایده آل نیستند و در برابر ربات صنعتی پرسکاری مزیت خاصی ندارند.

انواع ربات صنعتی پرسکاری


انواع ربات پرسکاری امروزه باعث شده اند تا اجرای تمامی تکنیک های پرسکاری راحت تر از هر زمان دیگری باشد. به لطف کارایی بالای ربات پرسکاری، وقت آن است که با روش های سنتی پرسکاری خداحافظی کرده و همه چیز را به ربات صنعتی پرسکاری بسپارید.


از جمله انواع ربات پرسکاری می شود به ربات هایی که قابلیت برنامه پذیری کامپیوتری را دارند اشاره کرد. این ربات که به آن ها CNC هم می گویند می توانند مطابق با کدنویسی کامپیوتری، با دقت فوق العاده بالا به پرسکاری در تیراژ صنعتی بپردازند.

خرید ربات صنعتی پرسکاری

جهت خرید و مشاوره رایگان ربات پرسکاری با ما در ارتباط باشید.

همچنین ربات های EDM و CAD که به ترتیب از تخلیه الکتریکی و طراحی کامپیوتری بهره می برند، از جمله ربات هایی هستند که باعث شده اند تا پرسکاری با دقت و ظرافت خیلی بیشتری نسبت به روش های سنتی انجام شود.


به طور خلاصه می شود گفت که انواع ربات پرسکاری آنقدر قابلیت دارند که می توانند همه نیاز های یک واحد تولیدی را برطرف کنند. تنها کافی است برنامه مورد نظر به آن ها داده شود تا همه چیز را مطابق با همان برنامه پیش ببرند.

مزایای استفاده از ربات صنعتی پرسکاری

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از ربات صنعتی پرسکاری، ایمن سازی محیط کار برای نیروی انسانی است. در روش های سنتی پرسکاری، کوچک ترین اشتباهی می تواند منجر به حوادث جانی جبران ناپذیر مثل قطع عضو و یا حتی مرگ شود.


اما امروزه به لطف ربات ها، دیگر خطر بزرگی کارگران را تهدید نمی کند. همچنین از نظر سرعت و دقت، ربات های مدرن قابل مقایسه با ماشین آلات قدیمی پرسکاری نیستند و همین امر می تواند باعث افزایش سودآوری یک واحد تولیدی و گسترش کسب و کار آن می شود.

قیمت ربات صنعتی پرسکاری


اگر شما هم برای توسعه واحد تولیدی خود و افزایش کارایی آن به دنبال استفاده از بهترین تجهیزات هستید، خرید ربات صنعتی پرسکاری گزینه مناسبی برای شما است. قیمت ربات پرسکاری به موارد مختلفی بستگی دارد.


همانطور که اشاره شد، ربات های صنعتی قابلیت های متنوعی دارند و هر چقدر که یک ربات امکانات و ویژگی های بیشتری داشته باشد، از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود. همچنین مواردی مثل مدل و برند ربات، سال ساخت آن، ابعاد و وزن و موارد مشابه نیز به شکل مستقیم روی قیمت ربات پرسکاری اثر می گذارند.


علاوه بر اینها، مواردی مثل حمل و نقل، نصب و راه اندازی ربات صنعتی پرسکاری نیز جزو هزینه های جانبی آن محسوب می شوند.

شماره تماس پشتیبانی
ربات صنعتی پرمارباتیک
ربات صنعتی پرمارباتیک
ربات صنعتی پرمارباتیک
ارائه فعالیت‌های تجاری و خدمات بازرگانی مجاز در خصوص خرید و فروش و خدمات پس از فروش کلیه کالاهای مجاز بازرگانی انجام کلیه خدمات فنی و مهندسی شامل طراحی و نظارت و اجرا انتقال تکنولوژی نصب و راه اندازی و بهره برداری ساخت و تولید سلول های رباتیک صنایع
صفحات فروشگاه
راه‌های ارتباطی
نصب وب‌اپلیکیشن
ساعت ارائه خدمت
ش
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
ی
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
د
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
س
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
چ
۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰
پ
۰۸:۰۰ - ۱۲:۰۰
ج
تعطیل
کرج مهر ویلا خیابان درختی بعد از سه راه تهران نرسیده به هایپر می ساختمان دریای نور واحد3
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ربات صنعتی پرمارباتیک می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین